Jos yrität maksaa kortilla ja saat virheen, se voi johtua jostakin seuraavista syistä.
Tarkista syötetyt tiedot
Tämä on yleisin virhe, tarkista, että kortin 16 numeroa, vanhenemispäivämäärä ja CVS-koodi (se löytyy kortin takaa) on syötetty oikein.
Tarkista, että kortti on voimassa
Tarkista, että korttisi on aktivoitu (uudet kortit on joskus aktivoitava automaatilla) eikä se ole vanhentunut.
Jotkut pankit vaativat myös kortin aktivoimista erityisesti verkkokauppoihin maksamista varten.
Yrityksen tai organisaation proxy
Joillakin yrityksillä ja organisaatioilla on web-liikenne kanavoitu proxy-palvelimen kautta, joka toisinaan toimii suodattimena ja estää ulkopuoliset verkkopyynnöt.
Jos tämä on sinun tapauksesi, lue lisää alempaa. Lisäksi monilla näiden organisaatioiden tietokoneilla on vain tietty selain, joka on vanhentunut ja voi myös olla syynä virheeseen.
Jotta et menettäisi suunnitelmaasi, sinulla on kaksi vaihtoehtoa:
Vaihtoehto 1. Valitse Paypal maksutavaksi
Paypal sallii myös maksamisen kortilla ilman rekisteröitymistä. Voit valita tämän maksuvaihtoehdon ja syöttää korttitiedot Paypalin kautta.
Vaihtoehto 2. Valitse pankkisiirto maksutavaksi (voit muuttaa myöhemmin)
Valitse "pankkisiirto" ja viimeistele tilaus. Saat sähköpostin, jossa on ohjeet pankkisiirron tekemiseen. Lisäksi saat ohjeet, joissa on linkki, jonka kautta voit yrittää maksaa kortilla tai Paypalilla. Joten toiselta laitteelta tai verkosta, napsauta sähköpostissa olevaa linkkiä maksaaksesi kortilla tai Paypalilla ja seuraa ohjeita. Jos et vieläkään saa maksua tehtyä tällä tavalla, seuraa ohjeita pankkisiirron tekemiseen.
1. tammikuuta 2021 alkaen uusi Euroopan PSD2-säädös velvoittaa pankkeja vahvistamaan kaikki verkkomaksut kaksivaiheisella tunnistautumisella.