Tämän asiakirjan ehdot (SOPIMUS) säätelevät verkkosivuston omistavan yhtiön ja sinun, joka ostat verkkosivustolla tarjottuja tuotteita ja/tai palveluita, välistä suhdetta. Verotusta koskevat sovellettavat säännökset, kuten arvonlisävero, määräytyvät asuinmaasi/-paikkasi mukaan. Tässä sopimuksessa asiakas tarkoittaa sinua, sillä lainsäädäntö määrittelee sinut tällä tavoin. Tässä sopimuksessa FOTICOS S.L. ilmoittaa ja edistää henkilökohtaisten tuotteidensa myyntiä voimassa olevan lainsäädännön mukaisesti.
Määritelmät
25. helmikuuta annetun lain 4/2022 mukaisesti, jos katsot itsesi HAAVOITTUVAKSI KULUTTAJAKSI, ilmoita siitä meille välittömästi, jotta voimme tarjota lisätietoa kirjallisesti tai puhelimitse. Kuninkaallisen asetuksen RDL 1/2007, 16. marraskuuta, 3 artiklan mukaan haavoittuviksi kuluttajiksi katsotaan henkilöt, jotka ovat yksilöllisesti tai kollektiivisesti erityisessä alisteisessa, puolustuskyvyttömässä tai suojattomassa asemassa henkilökohtaisten, taloudellisten, koulutuksellisten tai sosiaalisten olosuhteidensa vuoksi, mikä estää heitä käyttämästä oikeuksiaan kuluttajina yhdenvertaisesti.
Nämä sopimusehdot on laadittu ottaen huomioon Euroopan kuluttajaoikeusdirektiivi (2011/83/EU), 25. lokakuuta 2011, sekä direktiivi 2002/58/EY yksityisyydestä ja sähköisestä kaupankäynnistä, jotka on Espanjassa saatettu voimaan RDL 1/2007:llä, 1. huhtikuuta, koskien kuluttajia ja käyttäjiä sekä laki 34/2002 LSSI-CE. Ne säätelevät kuluttajien (verkkosivuston kautta ostavien asiakkaiden) ja verkkosivuston omistavan yrityksen välistä suhdetta myyjänä.
Suhdettamme säätelevä sopimus on ETÄMYYNTISOPIMUS, jota säännellään RDL 1/2007:llä, 1. huhtikuuta koskien kuluttajia ja käyttäjiä.
FOTICOS S.L. voi milloin tahansa ja ilman ennakkoilmoitusta muuttaa näitä yleisiä ehtoja julkaisemalla muutokset verkkosivustolla, jotta käyttäjät voivat tutustua niihin ennen sivustolla vierailua tai tuotteiden hankkimista. Näin täytämme lakisääteisen tiedonantovelvollisuutemme.
Tähän sopimukseen sovelletaan Espanjan lainsäädäntöä, erityisesti kuluttajalakia sekä muita kuluttajiin ja käyttäjiin vaikuttavia säädöksiä, niin kansallisia kuin Euroopan unionin säännöksiä. Jos sopimuksessa ei käsitellä tiettyä asiaa, sovelletaan toissijaisesti Espanjan siviililakia.
Sopimuksen virallinen kieli on ESPANJA – KASTILIANO. Kaikki käännökset ovat vain tiedoksi, ja ristiriitatilanteessa sovelletaan espanjankielistä versiota.
Verkkosivuston käyttäjiä koskevana yleisenä velvoitteena ja ennen yleisten ehtojen käsittelyä, käyttäjä/ostaja sitoutuu:
Tässä asiakirjassa esitetään Yleiset sopimusehdot. Kun tilaus on tehty, asiakkaan katsotaan hyväksyneen nämä Yleiset sopimusehdot, ja näin ollen syntyy sopimus asiakkaan ja FOTICOS S.L.:n, jonka Y-tunnus on B50139120, välillä.
Siksi on suositeltavaa, että ennen minkä tahansa tuotteen tai palvelun ostamista luet ja hyväksyt sekä nämä yleiset sopimusehdot että oikeudellisen huomautuksen.
Jos tarvitset vähimmäisvaatimuksia valokuvan pohjalta tehtävän työn suorittamiseksi, ole hyvä ja ota yhteyttä meihin.
1 - Tuotteiden ja palveluiden kuvaus
Käyttäjä ymmärtää, että nämä työt tehdään eri tekniikoilla, kuten sublimaatio, laserpainatus, kaiverrus ja muut, ja tietyt materiaalit eivät ime väriä samalla tavalla kuin jos kuva tulostettaisiin valokuvapaperille tai verrattaessa väriä näyttöruudulla näkyvään väriin.
Tuotteemme ovat erittäin monenlaisista materiaaleista valmistettuja, kuten keramiikkaa, muovia, kankaita (polyesteri, puuvilla, jne.), puuta, lasia, kangasta jne. Siksi käyttäjä hyväksyy ja ymmärtää tilauksen yhteydessä, että jokainen materiaali voi näyttää värit eri tavalla, ja värin sävy, kontrasti, kirkkaus tai intensiteetti voivat poiketa alkuperäisestä valokuvasta.
Lisäksi tuotteet voivat hieman vaihdella ajan myötä ulkoisten toimittajien, materiaalimuutosten jne. vuoksi.
2 - Hinnat, toimituskulut ja toimitusajat
FOTICOS S.L.:n verkkosivustolla esitetyt tuotteiden tai palveluiden hinnat ovat lopullisia, ja niihin sisältyy arvonlisävero (ALV).
Verkkosivustolla tai käyttäjille lähetetyissä tarjouksissa esiintyvät eri tarjousten ja alennusten (määräalennukset, kampanjakoodit jne.) eivät ole yhdistettävissä keskenään. Mikäli tuote täyttää edellytykset useamman alennuksen saamiseksi, sovelletaan asiakkaalle edullisinta alennusta.
Jos yrityksesi sijaitsee Euroopan unionin maassa tai se on EU:n ulkopuolinen, tilauksen tekemisen yhteydessä valitse "haluan vastaanottaa laskun" -vaihtoehto ja valitse "olen yritys".
Toimituskulut riippuvat määränpään sijainnista (kulut voivat vaihdella kohdemaan mukaan sekä erityisalueilla (saarten, tullimaksujen, jne. vuoksi).
Jos tilaus toimitetaan kotiin: jos kuljettaja, joka on kuljetusyrityksen työntekijä, ei löydä ketään ilmoitetusta osoitteesta, hän jättää ilmoituksen ja ohjeet toimituksen järjestämiseksi. FOTICOS S.L. ei ole vastuussa toimituksen viivästymisestä, jos siihen ei voida vaikuttaa (kulkuneuvojen kadottamat paketit, kuljettajan huonot käytännöt, kuten ilmoituksen jättäminen tai asiakkaan puhelimeen soittamatta jättäminen). Emme myöskään ole vastuussa virheistä, jotka johtuvat asiakkaasta: virheelliset tai puutteelliset osoitteet, ei yhteydenottoa kuljetusyritykseen, vaikka ilmoitus olisi jätetty, poissaolevat vastaanottotilanteessa jne.
Kaiken kaikkiaan FOTICOS S.L. sitoutuu siihen, että tilaus toimitetaan toimitusosoitteeseen sovituissa aikarajoissa, ja vastaanottajalle tehdään ensimmäinen toimitusyritys, mutta emme voi hallita huonoja käytäntöjä tai virheitä kuljettajan tai vastaanottajan puolelta, jotka voivat estää toimituksen onnistuneen saattamisen ensimmäisellä tai myöhemmillä toimitusyrityksillä.
3 - Palvelun tarjoaminen ja nouto
Tilauksesi käsitellään mahdollisimman nopeasti. Teemme aina parhaamme täyttääksemme sovitut toimitusajat.
4 - Tilauksen palautus
a) Peruutusoikeus (Art. 102 RDL 1/2007, 1. huhtikuuta)
Peruutusoikeus tuotteille on 14 kalenteripäivää tilauksen vastaanottamisesta. Tämä perustuu kuluttaja- ja käyttäjälainsäädäntöön. RDL 1/2007, 1. huhtikuuta ja sen myöhemmät muutokset. Tarkista, onko tilauksesi tuote räätälöity sinulle, sillä se on poikkeus tähän oikeuteen.
b) Poikkeukset peruutusoikeudesta (Art. 102 RDL 1/2007, 1. huhtikuuta)
Peruutusoikeutta ei sovelleta sopimuksiin, jotka koskevat:
c) Palautukset muista syistä kuin peruutus
Jos tuote on virheellinen FOTICOS S.L.:n huonon hallinnan vuoksi, ryhdymme tarvittaessa korjaukseen, vaihtoon, hinnan alentamiseen tai sopimuksen purkuun. Nämä toimet ovat kuluttajalle ilmaisia. Ostajan on ilmoitettava myyjälle virheestä kahden kuukauden kuluessa sen havaitsemisesta. Lainsäädäntö takaa tavaroiden vastaavuuden, jälkimarkkinointipalvelut ja kaupalliset takuut.
d) Tehtyjen tilausten peruutus
Jos haluat peruuttaa tilauksen tai pyytää palautusta, voit tehdä sen ottamalla yhteyttä meihin millä tahansa yhteydenottotavalla. Tämä pyyntö hyväksytään, kunhan tuote ei ole vielä aloittanut valmistus- ja räätälöintiprosessia (katso samaan kohtaan selitetty lainkäyttö). Puhelimitse otettaessa pyyntö katsotaan vastaanotetuksi, kun FOTICOS S.L.:n työntekijä vastaa puheluun; ja jos yhteys on sähköpostitse tai muulla kirjallisella tavalla, pyyntö katsotaan vastaanotetuksi, kun FOTICOS S.L.:n työntekijä lukee viestin, riippumatta siitä, milloin se on lähetetty.
e) Tilausten säilytysaika, jos toimitusta ei ole voitu toteuttaa määräajassa.
Joskus kuljetusyritys palauttaa meille tilauksia, joita ei ole voitu toimittaa, koska vastaanottaja ei ollut paikalla osoitteessa, tai osoite oli väärin ilmoitettu eikä kuljetusyritys saanut yhteyttä. Tällöin ilmoitamme käyttäjälle tästä ja järjestämme uuden lähetyksen oikealla osoitteella. Jos käyttäjä ei vastaa ilmoituksiimme, säilytämme paketin varastossamme enintään kuusi kuukautta. Tämän ajanjakson jälkeen paketti tuhotaan.
f) Suositukset pakkausten tarkastamiseen toimitettaessa.
Vastaanottajan ei koskaan tule hyväksyä pakkauksia, jotka ovat selvästi vaurioituneet tai rikkoutuneet ulkopuolelta.
Joissakin tilauksissa ostettu tuote voi tulla toimitetuksi kotelossa, laatikossa tai pakkauksessa, joka on räätälöity kyseiselle tuotteelle. Tämä kotelo tai pakkaus on tarjoettu tuotteen paremman suojan ja esittelyn varmistamiseksi, mutta se on erillinen tuotteen hinnasta. Jos kotelo tai pakkaus saapuu rikkoutuneena tai vaurioituneena, sitä ei vaihdeta, korvata eikä hyvitetä. Vain itse räätälöity tuote on oikeutettu palautukseen tai hyvitykseen, mikäli se täyttää vaaditut ehdot (esimerkiksi tulostusvirhe, valmistusvirhe, jne.).
Tärkeä huomautus:
Valokuvalla tilatut tuotteet valmistetaan käyttäjän lähettämän kuvan mukaisesti, samassa sijainnissa, laadussa, resoluutiossa ja mitoissa. Käyttäjä vastaa siitä, että lähettämästään kuvasta tai kuvista täyttää kaikki valmistuksen vaatimat vähimmäisvaatimukset. Jos on epäselvyyksiä vaatimuksista, ota meihin yhteyttä.
5 - Maksutavat
Tällä hetkellä käytettävissä olevat maksutavat ovat:
FOTICOS S.L. käyttää kaikissa verkkokaupan maksutapahtumissa Secure Socket Layers (SSL) -järjestelmää, joka takaa, että kaikki lähettämäsi tiedot ovat turvassa. Tämä saavutetaan edistyneellä salausmenetelmällä, joka toimii Netscape Navigator -selaimessa (versiosta 2.0 alkaen), Microsoft Internet Explorer -selaimessa (versiosta 3.0 alkaen), AOL (AOL 3.0 alkaen), Firefoxissa, Chromessa ja muissa selaimissa.
Tämän prosessin ansiosta on käytännössä mahdotonta, että joku ilman ennakkohyväksyntää pääsisi käsiksi asiakkaan lähettämiin tietoihin. Itse asiassa on turvallisempaa ostaa verkkosivustoilta, joissa on tämä suojausjärjestelmä, kuin käyttää luottokorttia ravintoloissa ja liikkeissä.
6 - Sovellettavat verot
Jos lähetyksestä aiheutuu tullimaksuja, veroja tai maksuja (joiden kustannukset eivät ole FOTICOS S.L.:n laskemia, vaan ne määrää tulliviranomainen), ne kustannukset maksaa aina ostaja. Huomioithan, että tämän maksun suorittaminen on pakollista, jotta tavarat voidaan toimittaa sinulle.
7 - Tilausten hyväksymispolitiikka
FOTICOS S.L.:lla on sisäiset säännöt ja tilauskäytännöt, joiden mukaan pidätämme oikeuden hylätä tai peruuttaa tilauksia, jotka eivät täytä näitä sisäisiä sääntöjä.
Tämä politiikka koostuu seuraavista seikoista:
FOTICOS S.L. pidättää oikeuden hylätä ja peruuttaa tilauksia, joiden tekstit tai kuvat sisältävät: loukkauksia tai sopimatonta kieltä, loukkaavaa tai syrjivää sisältöä, väkivallan yllyttämistä tai väkivallan ihannointia, sisältöä, joka voi loukata tai vahingoittaa herkkiä tunteita, lapsen oikeuksia loukkaavaa sisältöä tai sisältöä, joka voi vahingoittaa lapsen normaalin persoonallisuuden kehitystä, seksuaalisesti eksplisiittistä sisältöä tai sisältöä, joka voi vahingoittaa FOTICOS S.L.:n mainetta.
Tilaus voidaan hylätä tai peruuttaa jopa sen jälkeen, kun vahvistusviesti on lähetetty ostajalle ja maksu on suoritettu.
Tällöin FOTICOS S.L. ilmoittaa ostajalle tilauksen peruutuksesta ja palauttaa hänelle täyden maksamansa summan.
8 - Virheiden korjaus ja vahingonkorvaukset.
Asiakaspalvelu on yksi FOTICOS S.L.:n tärkeimmistä periaatteista, ja siksi FOTICOS S.L. takaa, että tuotteet ja palvelut toimitetaan tarjouksen kuvauksen mukaisesti. Lisäksi yritys sitoutuu korvaamaan asiakkaalle kaikki viat, jotka johtuvat virheellisestä palvelun suorittamisesta, mikäli vika on aiheutunut FOTICOS S.L.:n tai sen työntekijöiden toimesta. Tämän vuoksi seuraavat säännöt ovat voimassa:
Jos vika liittyy tuotteen valmistusvirheeseen, korjaus toteutetaan mahdollisuuksien mukaan tuotteen korjaamisella tai vaihdolla. Mikäli tuotteen korjaaminen tai vaihtaminen ei ole mahdollista, asiakkaalle tarjotaan taloudellisesti ja teknisesti paras mahdollinen ratkaisu. Mikäli edellä mainitut vaihtoehdot eivät ole tyydyttäviä, asiakkaalla on oikeus purkaa sopimus ja saada maksettu hinta takaisin (edellyttäen, että asiakas palauttaa viallisen tuotteen).
FOTICOS S.L. pidättää oikeuden tarkastella asiakkaan ilmoittamia vikoja.
Lisäksi FOTICOS S.L. ei vastaa värien tai resoluution eroista alkuperäisen kuvan ja toimitetun tuotteen välillä, jos ero johtuu alkuperäisen kuvatiedoston huonosta laadusta. Esteettisistä syistä tehtyjä vaatimuksia ei hyväksytä palautuksen perusteina.
9 - Käyttöehdot
9.1 Tämän verkkosivuston koko sisältö (tekstit, valokuvat, logot, painikkeet, tiedostot, värien yhdistelmät jne.) on suojattu tekijänoikeus- ja teollisoikeuslaeilla. Näiden sisältöjen täydellinen tai osittainen jäljentäminen on kielletty ilman FOTICOS S.L.:n nimenomaista ja kirjallista lupaa (katso LAKI-ilmoitus).
9.2 FOTICOS S.L. pidättää oikeuden muokata verkkosivuston kaupallista tarjontaa milloin tahansa ilman ennakkoilmoitusta.
9.3 FOTICOS S.L. ei voi taata, ettei verkkosivustolle pääsyssä tai käytössä ole katkoksia tai virheitä, vaikka se pyrkii käyttämään tarvittavat välineet niiden välttämiseksi.
9.4 Asiakas käyttää tätä verkkosivustoa vapaaehtoisesti ja vapaasti, eikä FOTICOS S.L. ole vastuussa mistään seurauksista, vahingoista tai haitoista, joita voi aiheutua verkkosivuston käytöstä tai sen sisällöstä.
10 - Yleisten ehtojen muuttaminen
FOTICOS S.L. pidättää oikeuden muuttaa yleisiä ehtoja aina, kun se haluaa parantaa verkkosivustoilla tarjottuja tuotteita ja palveluja.
Yleisten ehtojen ilmoittaminen FOTICOS S.L. verkkosivustolla katsotaan tämän ilmoittamisvelvoitteen täyttämiseksi.
11 - Sovellettava laki ja toimivaltainen tuomioistuin
Nämä yleiset ehdot tulkitaan Espanjan lakien mukaan.
Kaikki kiistat näiden ehtojen tulkinnasta kuuluvat Espanjan tuomioistuinten yksinomaiseen toimivaltaan.
Jos ostaja on kuluttaja, lain mukaan toimivaltainen tuomioistuin riitatilanteissa on ostajan asuinpaikkakunnan tuomioistuin.
12 - Osallistuminen kuluttajariitojen välimiesmenettelyyn
Asiakkaana olet edessäsi tarjoaja, joka takaa kykenevänsä ratkaisemaan mahdolliset erimielisyydet kuluttajariitojen välimiesmenettelyn avulla.
Mitä on Kuluttajariitojen välimiesmenettely?
Se on vapaaehtoinen, oikeudenkäynnin ulkopuolinen, nopea, tehokas ja edullinen menetelmä, joka mahdollistaa erimielisyyksien helpon ratkaisun kulutuksen kahden osapuolen välillä: ostaja tai käyttäjä ja myyjä tai palveluntarjoaja.
Kuluttajariitojen välimiesmenettelyn ominaisuudet ovat seuraavat:
13 - Eurooppalainen alusta riitojen ratkaisulle
EU-asetuksen 524/2013 artiklan 14.1 mukaisesti tiedotamme verkkosivustollamme asiakkaillemme, että Euroopan unioni on perustanut alustan verkkoriitojen ratkaisemiseksi, jotka voivat syntyä molempien osapuolten välillä.
Linkki alustan käyttöön on http://ec.europa.eu/consumers/odr/ (käytettävissä 15. helmikuuta 2016 alkaen)
Kuluttajat voivat lähettää kulutukseen liittyvät asiat kyseisessä linkissä.
14 - Aragonin alueen säädökset valituskirjelmistä
Kaikkien yritysten, olivatpa ne yksityishenkilöitä tai oikeushenkilöitä, jotka myyvät tavaroita tai palveluja, on oltava kuluttajien saatavilla valituskirjelmät, jotka on laadittu Aragonin aluehallinnon asianomaisen viraston toimesta. Tähän säädökseen sisältyy valituslomakkeiden sääntöjen ja hallintoprosessien säätely.
Valituskirjelmien olemassaolo ei estä kuluttajaa tekemästä valitusta jollain muulla laillisesti hyväksytyllä tavalla.
Kaikkien liiketoimintapaikkojen on oltava näkyvillä yleisölle kyltissä, jossa lukee: “ VALITUSLOMAKE ON KULUTTAJAN KÄYTETTÄVISSÄ”. Tällä ilmoituksella kerromme, että kuluttajalla on valituskirjelmät käytettävissään.
Valituskirjelmien luovuttaminen kuluttajan pyynnöstä on pakollista ja maksutonta.
Kuluttajan pyynnöstä yritys täyttää yrityksensä tunnistetiedot: nimi tai yrityksen nimi, osoite ja verotunniste.
Valittajan on myös täytettävä omat tunnistetietonsa: nimi ja sukunimi, osoite ja henkilötunnus tai passi, sekä selkeästi esitettävä valituksen syyt. Yritys voi käyttää valituskirjelmää esittääkseen tarvittavat vastaukset kyseiseen valitukseen.
Kuluttajan on lähetettävä valituskirjelmän valkoinen kopio kuluttajansuoja-viranomaiselle (ympäristöterveydenhuollon ja kulutuksen virasto tai asianomainen kunnallinen virasto) kuukauden kuluessa sen päivämäärästä ja liitettävä mukaan tarvittavat asiakirjat, jotka tukevat valitustaan.
Yrityksen on säilytettävä valituskirjelmien vaaleanpunaiset kopiot kuuden kuukauden ajan.
Voit myös saada lisätietoja Aragonin kuluttajavirastosta.
a) Peruutuslomake.
1.- Peruutuslomake (jos kyseessä ei ole poikkeus lain 103 artiklan mukaan RDL 1/2007)
(Täytä ja lähetä tämä lomake vain, jos haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi sopimukseen liittyen.)
A:
Yrityksen nimi: FOTICOS S.L.
Verotunnus: B50139120
Yrityksen osoite: CARRETERA VALENCIA KM. 7,200 50410 CUARTE DE HUERVA (ZARAGOZA)
Yhteystelefooni: +34 976 222 090
Ilmoitan, että haluan käyttää peruuttamisoikeuttani seuraavien tuotteiden osalta, jotka ostin kaupasta, joka ei ole fyysinen myymälä:
Ostettu päivämäärällä: ________________________________________
Tilauksen numero: ________________________________________
Kuluttajan nimi: ________________________________________
Kuluttajan osoite:
Katu / nro: _____________________________ ________
Postinumero / Kaupunki: ________ ___________________________
Maa: ________________________________________
Kuluttajan allekirjoitus Vain, jos lomake lähetetään paperilla]
Nämä ehdot ovat ensimmäinen versio V1.0 ja ne voivat muuttua yrityksen toimesta, aina kuluttajia ja käyttäjiä koskevaa lainsäädäntöä ja muita alakohtaisia lakeja noudattaen.